لوله پلی اتیلن آبرسانی

خرید انواع لوله پلیمری/لوله پلی اتیلن
خرید لوله پلی اتیلن ابرسانی

از دیگر انواع لوله پلی اتیلن که به عنوان لوله آبرسانی استفاده می‌شود، لوله‌ای سیاه رنگ با خطوط آبی است که تحت عنوان لوله پلی اتیلن آبرسانی به بازار عرضه می‌شود و همانطور که از نامش پیداست در انتقال آب کاربرد دارد. از ویژگی‌های این لوله‌ها به عدم‌خوردگی و رسوب‌گذاری و مقاومت و سبکی لوله می‌توان نام برد و از مزیت‌های آن نسبت به سایر لوله‌های پلیمری مشابه خود به قیمت اقتصادی و طول عمر زیاد آن می‌توان اشاره کرد؛ همچنین لوله پلی اتیلن آبرسانی در لوله‌کشی آب شرب نیز کاربرد دارد.

انواع لوله‌ پلی اتیلن آبرسانی

از مهم‌ترین نقش‌های لوله‌ پلی اتیلنی آبرسانی در انتقال آب و در شبکه آبرسانی صورت میگرفت. این لوله‌ها قطر ۱۶ الی ۳۱۵ میلی‌متر دارند و در رده فشاری ۴ الی ۲۵ اتمسفر (PE100 , PE 80) تولید می‌شوند. لوله‌های پلی اتیلنی آب بدون در نظر گرفتن ضخامت و فشار کاری و با توجه به مواد اولیه به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.

PE 63: خریداران از این نوع خاص از لوله‌ آب پلی اتیلن در حال حاضر دیگر استفاده نمی‌کنند و دلیل آن ضخامت و وزن بیشتر این لوله‌ها نسبت به دو مدل دیگر است و هزینه‌ی تولید بسیار بالای آن باعث شده که به صرفه و اقتصادی نباشد.
PE 80: این مدل از لوله آبرسانی پلی اتیلن با افزایش دادن دانسیته مواد، که موجب تولید فشار بیشتری می‌شود به تولید و عرضه بازار رسیده و از وزن و ضخامت کمتری نسبت به سایر مدل‌های لوله پلی اتیلن دارد همچنین از نظر قیمت نیز پایین‌تر از مدل PE 63 بوده. پس از مدل PE 63: بسیار بهتر و کاراتر بوده.
PE 100: گرید ۱۰۰ لوله پلی اتیلن آبرسانی از بهترین جنس از مواد اولیه ساخته شده که با بار کاری بیشتر، وزن و ضخامت کمتر و فشار کاری بیشتر به بازار عرضه می‌شود. در گریدهای قبلی پلی اتیلن برخود نور خورشید موجب شکنندگی و در نتیجه استهلاک لوله می‌شد و از بزرگ‌ترین معایب این لوله‌ها همین علت بود، که این موضوع در این مدل کاملا رفع شده است. از ویژگی‌های گرید PE 100 مقاومت برابر اشعه ماورای بنفش (UV) است و نور خورشید تاثیری رو آن ندارد.

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

مزایای لوله پلی اتیلن آبرسانی

از مزایای لوله پلی اتیلن آبرسانی می‌توان به موارد مختصر زیر اشاره کرد:

  1. وزن کم
  2. عدم نشت
  3. رسوب ناپذیری
  4. داشتن عمر طولانی
  5. مقاوم بودن در برابر ضربه
  6. مقاوم بودن در برابر سایش
  7. مقاوم در برابر حلال های آلی
  8. مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  9. مقاوم در برابر سرما و گرمای شدید
  10. مقاوم در برابر اشعه فرابنفش آفتاب
  11. عدم نیاز به پوشش و حفاظت کاتدی
  12. مقاوم در برابر حمله جوندگان و ریز جاندارها
  13. استحکام و انعطاف پذیری بالا و قابلیت تحمل تنش
  14. سهولت در نصب و اجرای سریع و حمل و نقل آسان

قیمت لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی

قیمت لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی با توجه به موضوعاتی مانند: درجه استاندارد، کیفیت مواد به کار رفته، سایز و ضخامت، برند و کشور سازنده، نرخ ارز و بورس تعیین می‌شود که ممکن است براساس همین مقادیر نیز عمده تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. اگر بخواهیم بهترین مراکز جهت خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی را با توجه به معیارهای روز خرید و فروش لوله پلیمری معرفی کنیم، بهتر است بر این اساس پیش برویم: مراکز و نمایندگی های فروش که لوله‌های با استاندارد را که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان، وزارت جهاد کشاورزی، و دارای نشان ملی و استاندارد هستند و کالاهای شناسنامه دار را همراه با بیمه نامه و ضمانت نامه ارائه می دهند.

همچنین برای سهولت در خرید و فروش لوله پلی اتیلن آبرسانی می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۹۳۹۶۰۱  تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود کاتالوگ این محصول، بر روی دکمه «دانلود کاتالوگ» کلیک کنید.

سوالات متداول

دیدگاه کاربران

محصولات مرتبط

فهرست